Uitdaging: leiding gezocht

De groepen van Scouting Sweder van Voorst zoeken uitbreiding van hun leidingteams. Voor alle groepen zou het mooi zijn als er meer leidinggevenden zouden zijn, zodat zij om beurten voor de groepen kunnen staan.

Wie heeft interesse om bij het leidingteam aan te sluiten? Of wie kent iemand in de kennissenkring die dit wellicht een leuke uitdaging vindt?

Uitbreiding van (mannelijke of vrouwelijke) leiding is gewenst bij:
de welpen (kinderen van 7 tot 11 jaar),
de scouts (kinderen van 11 tot 15 jaar)
en de explorers (meiden en jongens van 15 tot 17 jaar).

Voorstellen

Scouting Sweder van Voorst Hummelo en Keppel, die dit jaar haar 20-jarig jubileum vierde, heeft een eigen clubhuis, de scoutstal, aan de Torenallee 2 in Hummelo en biedt ontzettend veel verschillende actieve en uitdagende activiteiten voor kinderen en jongeren.

Scouting is ingedeeld in verschillende leeftijdsgroepen vanaf zes jaar die speltakken worden genoemd: welpen, scouts, explorers en stam. De jongste groepen komen wekelijks bij elkaar.

Scouts zijn actief, staan open voor uitdagingen, elkaar en hun omgeving. En minstens zo belangrijk: de natuur. Geen beter leven dan buitenleven.

Scouting is veelzijdig: scouts leren knopen, hiken, kaart- en kompastechnieken, boogschieten, maar ook zingen, kampvuur maken en koken. Ook gaan zij op zomerkamp en helpen mee op de landelijke natuurwerkdag. Een aantal scouts is naar de Wereld Jamboree geweest. Samenwerken is belangrijk. Zij maken een belangrijke belofte: Jullie kunnen op me rekenen.

Informatie en aanmelden

Natuurlijk is het fijn als scoutingervaring aanwezig is, maar enthousiasme is nog belangrijker. Er zijn mogelijkheden om een opleiding te volgen. Kom gerust eens een keer meedraaien. Meer informatie inwinnen of aanmelden kan bij de bestuursleden van Scouting Sweder van Voorst of stuur een mail naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Vind je bellen makkelijker? Bel dan de secretaris Cecile Willems–van Zadelhoff, 0314-384152.